Gutiera pentru Bruxism

Ce este bruxismul?

În termeni medicali, bruxismul sau scrâşnitul dinţilor constituie mișcarea involuntară de frecare a dinților celor două arcade care se poate manifesta în orice moment al zilei, dar mai ales noaptea.

Forma de bruxism nocturnă este considerată mult mai gravă decât cea diurnă, deoarece pacientul nu are deloc control asupra ei, fiind inconştient pe durata somnului.

De cele mai multe ori pacienții își freacă dinții ore întregi în timpul nopții și devin conștienți de faptul că sunt bruxomani abia când încep să se confrunte cu consecințele neplăcute ale acestei boli („tocirea” sau chiar pierderea dinților).

Cum putem să dăm seama că suferim de bruxism?

În general pacienții care vin la cabinetul nostru stomatologic prezintă simptome precum:

• Dureri de cap
  • Dureri la nivelul mandibulei
  • Dureri la nivelul urechilor
  • Depresie / anxietate
  • Sensibilitate crescută a dinților la dulce, rece sau cald
  • Dificultăți în masticație
  • Mișcări limitate de deschidere / închidere a gurii
  • Insomnie

Ce este gutiera pentru bruxism?

Gutiera pentru bruxism este o mască de plastic, cu o duritate, flexibilitate și grosime variabilă, transparentă sau colorată, care se aplică pe una dintre arcade, maxilară sau mandibulară. Acest element pentru protecţia dinţilor de eventuale traumatisme, este similar cu cele folosite de sportivi (cei care practică boxul).

Sunt bruxoman! Cum se poate trata bruxismul?

Bruxismul se poate trata prin / constă în:

1. Principala cauză fiind stresul, noi vă recomandăm să învățați tehnici de relaxare sau să apelați la unpsiholog care vă va învăța să faceți față mai ușor problemelor zilnice.
  2. Cu siguranță, recomandarea medicului stomatolog va fi să purtați gutiere pentru bruxism pe timpul nopții.
  3. Aparate dentare pentru corectarea pozițiilor defectuoase ale dinţilor, înghesuirile şi/sau spaţierile dentare, rotaţiile dinţilor, toate contribuiind la „tocirea” sau chiar pierderea dinților.
  4. Suplimente alimentare: magneziu, calciu ș.a.
  5. Medicamente pentru relaxarea musculară
  6. Rar, tratament chirurgical menit să refacă leziunile de la nivelul articulației temporo-mandibulare

Adresă

Strada Gheorghe Ionescu Sisești, nr. 260B